عاجل السيسي أنا مش هالغى الدعم ماتخافوش وما تشهده الدولة الآن فضل كبير من الله على مصر

عاجل السيسي أنا مش هالغى الدعم ماتخافوش، قال الرئيس عبد الفتاح السيسي ، إن معدل الصرف الصحي عند توليه منصبه الرئاسي كان 12٪ ، ووصل إلى 40٪ خلال 7 سنوات ، والباقي 60٪. واليوم السبت خلال افتتاح العديد من المشاريع السكنية المتنوعة في مدينة بدر ، أضاف السيسي أن تطوير الريف سيكلف ثلث الدعم ، وتابع:وقال السيسي: “علي أن أرتب وثائق هذا البلد لجعله دولة مهمة.

“تغيير حياة أكثر من 50 مليون عشان يعيشوا بشكل آدمى، أنا مش هالغى الدعم ماتخفوش، بس لو نعيد تنظيمه، وبتصدى لقضاياه زى ما تصديت إنى لن أسمح لوجود العشوائيات”.

عاجل السيسي أنا مش هالغى الدعم ماتخافوش وما تشهده الدولة الآن فضل كبير من الله على مصر

وقال السيسي منذ قليل: “يجب ان أرتب وثائق واوراق هذه الدولة لجعلها دولة مهمة .. الكل يقبل كلامي .. اخترت الطريق الصعب بدلاً من الطريق السهل.

قال الرئيس عبد الفتاح السيسي إن النمو السكاني يجب أن يكون مرتبطا بالمشاكل والمشاكل التي واجهها المجتمع على مدى المائة عام الماضية ، مضيفا: “إحنا بنعمل كده عشان نغيّر بلدنا مش عشان الناس تحبنا، إحنا بنعمل اللى يرضى ربنا”.

صرح رئيس الجمهورية الرئيس عبد الفتاح السيسي ، أن ما تشهده الدولة الآن هو فضل من عند الله على مصر ، “من أول 2011 حتى الآن المفروض ميبقاش حالنا كده، واللى إحنا شايفينه مع اللى حصل فى 2011، إننا كنا بنفضل نتقاتل مع بعضنا البعض والبلد تروح”.